nvao

social twitter box blue 32 social facebook box blue 32 social linkedin box blue 32

Jaar 3

Tijdens je studie doe je twee stages: 1. Een oriënterende stage 2. De afstudeerstage. De eerste stage is vooral gericht op (meer/beter) inzicht krijgen in het werkveld en specifieke functies. Meestal voer je tijdens je eerste stage binnen het stagebedrijf verschillende kleinere opdrachten uit. De stage duurt 20 tot 22 weken en wordt afgesloten met een verslag.
Voorafgaand aan de eerste stage word je in het voorjaar van je tweede studiejaar geïnformeerd over wat er komt kijken bij zoeken en uitvoeren van de stage.

Verdiepingmodules
Na je eerste stage kom je terug op school en volg je een intensief verdiepingsemester. Op grond van de ervaringen van je eerste stage heb je meestal een beter inzicht gekregen in welke richting je verder wilt na je studie en wat voor competenties je nog nodig hebt. Daar ga je in dit semester aan werken. Om je beter voor te bereiden op de steeds internationaler wordende markt, zullen alle lessen in het Engels plaatsvinden.
Naast een algemeen deel kan je gaan kiezen uit meer specifieke onderdelen en modules. In dit keuzegedeelte heb je ook de mogelijkheid om een aantal maanden te studeren in het buitenland! Via UIBS (United International Business Schools) kun je o.a. Barcelona, Madrid of Tokio en via Webster University kun je naar Genève.
Ook biedt dit semester je de mogelijkheid om goed na te denken over je tweede stage en je scriptie.

Een bijkomend onderdeel van jaar 2 is een literatuurstudie, bestaande uit vakliteratuur. Dit wordt in een mondeling tentamen besproken met twee vakdocenten.

Vakken in jaar 3:

Gerelateerde items (op tag)

  • New Media and Digital Culture

    In de module New Media & Digital Culture ontwerpen studenten innovatieve marketingconcepten op basis van ontwikkelingen op het snijvlak van nieuwe media en digitale cultuur. Studenten bedenken een concept op basis van de theoretische context die in het eerste werkcollege wordt geschetst. Studenten ontwikkelen in deze module prototypes en demonstrators op basis van design thinking methoden en technieken.

  • Storytelling

    Storytelling in beeld. Verhalenvertellers, redacteuren en verslaggevers weten vaak heel goed welke ingrediënten er in hun verhaal moeten. Maar hoe breng je structuur en dynamiek in je verhaal aan?

  • Personal Development

    'Zelfkennis is de moeder van alle kennis', schreef de dichter Khalil Gibran ooit. In het vak persoonlijke ontwikkeling leren de derdejaars studenten zichzelf in professioneel opzicht beter kennen. 

  • Strategic Marketing

    Strategic Marketing (keuzemodule) wordt in het derde jaar gegeven, op niveau Nima B. Dit vak is een keuzemodule en met name geschikt voor studenten die zich verder willen ontwikkelen op het gebied van marketing en een positie ambiëren op marketingmanagementniveau.

  • Creative Writing

    'Wie schrijft, die blijft', zei mijn oude juf Nederlands op het Goudse Coornhert Gymnasium. 'Courage', riep mijn oude opoe De Hele Tijd. En ik zeg jullie: 'Overal schuilen verhalen, verleidelijk neuriënd als een Sirene, smachtend naar onthulling'. 

  • Concepting & Copy

    De keuzemodule Concepting & Copy is een all round introductie in de creatieve kant van de reclame wereld. Naast een theoretisch deel is er ook een grote aandacht voor de executie (uitvoering). Studenten produceren een strategisch reclameplan en vertalen dit naar een concept dat in de praktijk geïmplementeerd kan worden.

  • Consultancy Skills

    Goed zijn in je vak is de basis, maar hoe zorg je ervoor dat je ideeën ook geaccepteerd worden? Elke professional is naast een vakman/vakvrouw ook adviseur. Meestal in de rol van opdrachtnemer.

  • Research Skills

    Waarom kopen mijn klanten maar één keer bij me en blijven ze daarna weg? Hoe komt het dat ons merk als suf en ouderwets wordt gezien in de markt, terwijl we juist dachten heel sexy en flitsend over te komen? Wat zijn kansen en mogelijkheden voor ons bedrijf om uit te breiden in Brazilië?