De keuzemodule Concepts & Ideas is een all round introductie in de creatieve kant van de reclame wereld. Naast een theoretisch deel is er ook een grote aandacht voor de executie (uitvoering). Studenten produceren een strategisch reclameplan en vertalen dit naar een concept dat in de praktijk geïmplementeerd kan worden.
Concepts & Ideas
Jaar 3
Concepts & Ideas behandelt het hele proces van concept tot executie van een campagne. Het begint met de strategie en dan via de briefing wordt er ingegaan op de achtergronden, de werking van een reclamebureau. Elke les bestaat uit een dag en wordt gegeven door een specialist uit het vakgebied. Ter voorbereiding op de les is er literatuur en naderhand het maken van een opdracht welke een onderdeel is van de campagne.
Gedurende de lessen ontwikkelen de studenten een complete campagne inclusief art direction en mediaplan. De campagne is het resultaat dat beoordeeld wordt.
De onderwerpen zijn:
1. Strategie
2. Briefingen
3. Conceptontwikkeling – the big idea, pay off
4. Art direction
5. Copywriting
6. Visualising
7. Financiën, Media Inkoop
8. Presenteren
Gedurende de lessen ontwikkelen de studenten een complete campagne inclusief art direction en mediaplan. De campagne is het resultaat dat beoordeeld wordt.
De onderwerpen zijn:
1. Strategie
2. Briefingen
3. Conceptontwikkeling – the big idea, pay off
4. Art direction
5. Copywriting
6. Visualising
7. Financiën, Media Inkoop
8. Presenteren
Bart Haensel
Bart is van huis uit concept developer met een passie voor de filmindustrie. Naast docent aan TNS, doceert hij ook aan de Design Academy Eindhoven.