Jaar 2

In jaar 2 rond je de basis van de opleiding af. Ook dit jaar is opgebouwd trimesters. Het derde trimester bestaat uit een Glossyweek en het grote praktijkproject voor een externe opdrachtgever. Tevens ga je in dit jaar met alle tweedejaars gezamenlijk op studiereis in het buitenland.

In elke lesweek heb je ongeveer 20 tot 25 college- en begeleidingsuren. Daarnaast werk je aan projecten, volg je seminars of zijn er bedrijfsbezoeken/excursies. Thuis of in de werkruimtes op school maak je opdrachten, en/of bereid je huiswerk voor.

Tevens zijn er studieweken, waarin je je kunt voorbereiden op de tentamens, en zijn er uiteraard de tentamenweken zelf.

Vakken jaar 2:

In jaar 2 ga je de diepte in. Uiteindelijk leidt dit tot het zelfstandig kunnen schrijven van een marketingplan.
Professioneel leren omgaan met schriftelijke communicatie. Daarvoor is het essentieel dat je informatie kunt verwerken en produceren. In jaar twee worden er twee weken georganiseerd waarin de studenten een tijdschrift (glossy) maken. De focus in deze weken ligt op professioneel leren schrijven en werken met korte deadlines.
In jaar twee gebruik je de vaardigheden op het gebied van fotografie uit jaar één op een praktische manier. Tijdens de zogenaamde glossy-weken moeten er namelijk ook beeldmateriaal gemaakt worden voor in het tijdschrift. Samen met de fotografiedocent ga je hiermee aan de slag.
In jaar twee leer je het schrijven van persberichten, interviews, brochureteksten, meer ingewikkelde essays, recensies en artikelen. Ook zullen er in jaar twee gastsprekers komen en zullen er bezoeken aan culturele instellingen worden georganiseerd.
Why ''Cambridge'' English? Business English is a basic ingredient for all students, nationally and internationally orientated. These days it is important that your English is internationally acknowledged. Our aim is to teach at Certificate Advanced English (CAE) level based on University of Cambridge ESOL Examinations (FCE/CAE/CPE).
Bij informatierecht leer je over auteursrecht en intellectueel eigendom. Voor marketeers misschien wel één van de belangrijkste rechtsvormen die er zijn.
Als marketeer moet je de maatschappij en cultuur begrijpen. Daarom ontwikkel je bij dit vak een bredere algemene ontwikkeling, en inzicht in maatschappelijke en culturele tendensen. Jaar twee bouwt voort op de opgedane kennis in jaar één.
In jaar twee ga je bij economie & financiën onder meer in op institutionele economie en je schrijft een essay over relevante onderwerpen uit de financiële wereld.
In jaar twee gaan we dieper in op reclame/communicatie binnen het marketinggebied. Je zal de dingen die je in jaar één hebt geleerd gaan combineren en integreren bij marketingcommunicatie.
Na jaar één de basis van marketing geleerd te hebben dompelen we je in jaar twee verder in de wereld van online marketing.
Met dit vak spelen we in op de ontwikkelingen in de markt. Ons vakgebied verandert immers constant.
Bij het vak ‘van product naar commercial’ leer alles over het proces achter commercials. Wat wil de klant en wat wil de producent? Je leert stapsgewijs hoe het maken van commercials (zowel radio, online als tv) in zijn werk gaat. Ook ontwikkel je je eigen radiocommercial opgenomen in een echte studio.
In jaar één is de basis van communicatie aan bod gekomen, in jaar twee zet je een stap hoger naar communicatie op strategisch niveau. Je leert scherpte te vinden in boodschap, doelgroep en middelen die nodig zijn om je doel te bereiken. Je maakt bijvoorbeeld een strategisch communicatieplan gericht op de praktijk.
Bij Graphic arts leer je over het gebruik van beeld in marketing. In jaar twee borduur je voort op de kennis die je op hebt gedaan in jaar één. De dingen die je bij dit vak leert integreer je ook in jaar twee in andere vakken. Opdrachten en presentaties moeten na verloop van tijd een professioneel en mooi uiterlijk hebben.
Waarom kopen mijn klanten maar één keer bij me en blijven ze daarna weg? Hoe komt het dat ons merk als suf en ouderwets wordt gezien in de markt, terwijl we juist dachten heel sexy en flitsend over te komen? Wat zijn kansen en mogelijkheden voor ons bedrijf om uit te breiden in Brazilië? Het belang van data is niet meer weg te denken op werkterrein dan ook. Bij onderzoeksvaardigheden leren we je alles over het verrichten van onderzoek en dan voornamelijk marktonderzoek.

Praktijkproject The Perfect Fit

In het laatste trimester van jaar twee volg je nog maar één of twee vakken. De rest van de tijd werk je in een team aan een praktijkproject. Dat is een project voor een externe opdrachtgever waarbij je al je opgedane competenties zal inzetten.

Seminars

Naast de vakken wordt er op The New School veel aandacht besteed aan de koppeling met de praktijk en het werkveld. Zo ontwikkel je jezelf door in- en externe projecten, en ook zal je regelmatig lezingen, beurzen, bedrijven of andere evenementen moeten bezoeken om inzicht te krijgen in recente ontwikkelingen.

Studiereis

In jaar twee ga je één week naar het buitenland. De bestemming wisselt per jaar. Tijdens de reis bezoek je een aantal interessante bedrijven, musea en tentoonstellingen. Daarnaast is er veel tijd voor sociale activiteiten en de welbekende drie C’s (cultuur, commercie en culinair). 

Themaweek

Ook in het tweede jaar is er één keer per jaar een themaweek waarbij alle eerste- en tweedejaars studenten gedurende een week gezamenlijk onder hoge druk aan een thema werken. Eindproducten van een themaweek zijn bijvoorbeeld films, artikelen en fotopresentaties.