Communicatieadviseur Marlous van Eijsden van de Politie Amsterdam gaf op 15 januari 2019 op uitnodiging van communicatiedocente Jeanette Diepenbroek een gastcollege aan onze tweedejaars in het kader van het vak strategische communicatie.
Van Eijsden gaf antwoord op intrigerende vragen, zoals: ‘Waarom moet de politie als merk worden gezien?’
Het korte antwoord hierop: de politie is van iedereen en iedereen heeft er een mening over.
Het communicatieteam van de politie moet iedere dag in zeer korte tijd beslissen over wat er wel en niet gecommuniceerd wordt en hoe dat moet gebeuren. Van Eijsden liet zien hoe weerbarstig de werkelijk is en hoe tegenstrijdig media kunnen zijn.
Aan de hand van prangende voorbeelden als liquidaties en terroristische aanslagen gaf de gastdocent een interessant kijkje achter de schermen van communicatie in het heetst van de strijd.
Van Eijsden gaf antwoord op intrigerende vragen, zoals: ‘Waarom moet de politie als merk worden gezien?’
Het korte antwoord hierop: de politie is van iedereen en iedereen heeft er een mening over.
Het communicatieteam van de politie moet iedere dag in zeer korte tijd beslissen over wat er wel en niet gecommuniceerd wordt en hoe dat moet gebeuren. Van Eijsden liet zien hoe weerbarstig de werkelijk is en hoe tegenstrijdig media kunnen zijn.
Aan de hand van prangende voorbeelden als liquidaties en terroristische aanslagen gaf de gastdocent een interessant kijkje achter de schermen van communicatie in het heetst van de strijd.