Deze keer stappen we op de fiets naar de Zuidas, op weg naar het kantoor van Google. Daar werkt oud-student Falco Jensma als Agency Account Strategist. Daarvoor werkte hij bij online marketingbureau Dept Agency.
We vragen hem naar zijn functie bij Google, de weg er naartoe en uiteraard naar zijn ervaringen op The New School.
Falco verhuisde in 2021 naar Dublin, omdat daar het hoofdkantoor van Google Europa zit. Maandelijks is hij nog te vinden in Amsterdam om hier aan de slag te gaan met verschillende klanten. In zijn drukke agenda heeft hij een gaatje voor ons vrij kunnen maken en daar zijn wij heel blij mee.
Waar krijg jij energie van binnen je huidige werk?
‘Bij mijn huidige werkgever heb ik een vast portfolio met klanten die ik adviseer over de producten van Google. Dat gaat met name over digital advertising op Google en Youtube. Vanuit dat perspectief adviseer ik hen over mediaplanning, digital marketingmix, en probeer ik bij te dragen aan het halen van hun jaardoelen.
‘Ik vind het interessant om volledig in de wens of behoefte van een klant te duiken en om op strategisch niveau te kunnen sparren over de toekomst van het bedrijf en de groeimogelijkheden.
Daarnaast varieert het portfolio aan klanten behoorlijk; van musea tot aan de grote e-commerce winkels. Dit maakt het werk divers, elke klant is anders en voor elke klant zoek ik naar een persoonlijke aanpak.'
Hoe heb jij je tijd op The New School ervaren?
‘In eerste instantie wist ik niet welke kant ik op wilde. TNS heeft mij door het praktijkgerichte onderwijs laten inzien waar ik goed in ben en energie uit haal.
Hiernaast was er veel ruimte voor eigen initiatief en werd dit ook beloond. Dit stukje ondernemerschap zie ik ook terug bij mijn medestudenten.’
De mogelijkheid om meermaals stage te lopen maakte de brug naar ‘het echte leven’ een stuk makkelijker. Ook de docenten die uit de praktijk komen hebben hier aan bijgedragen.
Wij willen Falco bedanken voor zijn tijd en energie. Na ons gesprek waren wij weer helemaal opgeladen en gemotiveerd. Fijn om iemand te spreken die zo gepassioneerd is over zijn werk.
We vragen hem naar zijn functie bij Google, de weg er naartoe en uiteraard naar zijn ervaringen op The New School.
Falco verhuisde in 2021 naar Dublin, omdat daar het hoofdkantoor van Google Europa zit. Maandelijks is hij nog te vinden in Amsterdam om hier aan de slag te gaan met verschillende klanten. In zijn drukke agenda heeft hij een gaatje voor ons vrij kunnen maken en daar zijn wij heel blij mee.
Waar krijg jij energie van binnen je huidige werk?
‘Bij mijn huidige werkgever heb ik een vast portfolio met klanten die ik adviseer over de producten van Google. Dat gaat met name over digital advertising op Google en Youtube. Vanuit dat perspectief adviseer ik hen over mediaplanning, digital marketingmix, en probeer ik bij te dragen aan het halen van hun jaardoelen.
‘Ik vind het interessant om volledig in de wens of behoefte van een klant te duiken en om op strategisch niveau te kunnen sparren over de toekomst van het bedrijf en de groeimogelijkheden.
Daarnaast varieert het portfolio aan klanten behoorlijk; van musea tot aan de grote e-commerce winkels. Dit maakt het werk divers, elke klant is anders en voor elke klant zoek ik naar een persoonlijke aanpak.'
Hoe heb jij je tijd op The New School ervaren?
‘In eerste instantie wist ik niet welke kant ik op wilde. TNS heeft mij door het praktijkgerichte onderwijs laten inzien waar ik goed in ben en energie uit haal.
Hiernaast was er veel ruimte voor eigen initiatief en werd dit ook beloond. Dit stukje ondernemerschap zie ik ook terug bij mijn medestudenten.’
De mogelijkheid om meermaals stage te lopen maakte de brug naar ‘het echte leven’ een stuk makkelijker. Ook de docenten die uit de praktijk komen hebben hier aan bijgedragen.
Wij willen Falco bedanken voor zijn tijd en energie. Na ons gesprek waren wij weer helemaal opgeladen en gemotiveerd. Fijn om iemand te spreken die zo gepassioneerd is over zijn werk.