In de week van 20 tot en met 24 juni 2022 was een grote afvaardiging van The New School aanwezig in Cannes. Daar werd die week het Cannes Lions International Festival of Creativity georganiseerd. Dit festival is een wereldwijd evenement voor mensen die werkzaam zijn in creatieve communicatie, reclame en aanverwante gebieden. Het wordt beschouwd als de belangrijkste bijeenkomst van de wereldwijde reclame- en creatieve communicatie-industrie. Van The New School waren meerdere studenten en docenten te vinden bij het festival aan de Franse zuidkust.
TNS-studenten en docenten op internationaal reclamefestival in Cannes
Dit jaar waren namens The New School directeur Kees Spijker en docenten Kyra Roest en Frank Pynenburg aanwezig. Studenten Michelle van Bruggen en Vera Schuite waren ook afgevaardigd. Michelle van Bruggen kreeg namens The New School een pas voor het festival en zich daardoor onderdompelen in allerlei activiteiten van het festival.
Derdejaars student Vera Schuite had dit jaar de Nederlandse competitie van de Roger Hatchuel Academy gewonnen en mocht daardoor deelnemen aan het programma. Ieder jaar krijgen slechts 30 internationale studenten de kans om een toegangsbewijs voor dit studentenprogramma tijdens het festival in Cannes te winnen. Dit is een unieke leerervaring voor studenten die geïnteresseerd zijn creativiteit en heeft als doel om hun carrière te lanceren.
Docent reclamepsychologie Kyra Roest is al jaren de drijvende kracht achter de Embassy of Dutch Creativity, de gezamenlijke handelsmissie van de Nederlandse creatieve industrie. Docent marketingcommunicatie en strategische communicatie Frank Pynenburg presenteerde o.a. iedere ochtend een koffietafelgesprek met jonge creatieve talenten vanuit de Embassy of Dutch Creativity. Daniel Verschuuren maakte allerlei content op de Embassy en Jim Visser was er namens productiehuis DPPLR. Op het festival liepen ook diverse oud-studenten rond, zoals bijvoorbeeld Dion Holla van Sizzer.
Het vijfdaagse festival, waar ook de vermaarde Lions-awards worden uitgereikt wordt jaarlijks gehouden aan de boulevard van Cannes. Tijdens de laatste week van juni bezochten ongeveer 15.000 bezoekers uit 90 landen het festival om de beste creativiteit in marketingcommunicatie te vieren, ontwikkelingen en uitdagingen van het vak te bespreken en te netwerken.
TNS-directeur Kees Spijker tijdens Cannes Lions in het paviljoen van de Embassy of Dutch Creativity in gesprek met studenten, Nancy Gray en Juan Mundel van Arizona State University. Ook aanwezig Jay Ganaden van Adobe die de studenten een voorproefje gaf van nieuwe ontwikkelingen bij Adobe. Arizona Sate University studenten en medewerkers komen volgend jaar naar Amsterdam en we zullen hen uiteraard bij TNS uitnodigen.
Derdejaars student Vera Schuite had dit jaar de Nederlandse competitie van de Roger Hatchuel Academy gewonnen en mocht daardoor deelnemen aan het programma. Ieder jaar krijgen slechts 30 internationale studenten de kans om een toegangsbewijs voor dit studentenprogramma tijdens het festival in Cannes te winnen. Dit is een unieke leerervaring voor studenten die geïnteresseerd zijn creativiteit en heeft als doel om hun carrière te lanceren.
Docent reclamepsychologie Kyra Roest is al jaren de drijvende kracht achter de Embassy of Dutch Creativity, de gezamenlijke handelsmissie van de Nederlandse creatieve industrie. Docent marketingcommunicatie en strategische communicatie Frank Pynenburg presenteerde o.a. iedere ochtend een koffietafelgesprek met jonge creatieve talenten vanuit de Embassy of Dutch Creativity. Daniel Verschuuren maakte allerlei content op de Embassy en Jim Visser was er namens productiehuis DPPLR. Op het festival liepen ook diverse oud-studenten rond, zoals bijvoorbeeld Dion Holla van Sizzer.
Het vijfdaagse festival, waar ook de vermaarde Lions-awards worden uitgereikt wordt jaarlijks gehouden aan de boulevard van Cannes. Tijdens de laatste week van juni bezochten ongeveer 15.000 bezoekers uit 90 landen het festival om de beste creativiteit in marketingcommunicatie te vieren, ontwikkelingen en uitdagingen van het vak te bespreken en te netwerken.
TNS-directeur Kees Spijker tijdens Cannes Lions in het paviljoen van de Embassy of Dutch Creativity in gesprek met studenten, Nancy Gray en Juan Mundel van Arizona State University. Ook aanwezig Jay Ganaden van Adobe die de studenten een voorproefje gaf van nieuwe ontwikkelingen bij Adobe. Arizona Sate University studenten en medewerkers komen volgend jaar naar Amsterdam en we zullen hen uiteraard bij TNS uitnodigen.
Dat klinkt goed!
Begint het meteen bij je te kriebelen als je dit leest? Ambieer jij ook een creatieve carrière rondom marketing en communicatie? Wil je graag alles leren over ondernemen? Meld je nu aan voor de volgende open dag en ontdek of The New School ook iets voor jou is.