Wanneer ik haar spreek is het een donderdag in december zoals deze altijd is op TNS: veel lessen, druk in de gangen. Aan de sfeer proef je dat het bijna weekend is, want aan gezang en gefluit is er geen gebrek. Als ik het lokaal van Annelies wil benaderen, wordt zij nog overspoeld met studenten die hun cijfer van de afgelopen tentamenweek maar al te graag willen weten. “Ik ben ermee bezig jongens, volgende keer!” zegt Annelies nadrukkelijk. Dat is zoals ik haar ken: lekker direct, professioneel en eerlijk. Dat is wat we zoeken in een docent.
Inmiddels staat Annelies alweer vier jaar een paar uur per week voor de klas. Voordat ze bij TNS begon had ze al veel werkervaring opgedaan. “Ik ben begonnen op de Universiteit van Tilburg, waar ik aan de Economische Faculteit heb gestudeerd. Daarna heb ik twee masters gedaan in Strategisch Management en Marketing Management. Vervolgens ben ik begonnen bij Alliander, toen net afgesplitst van Nuon. Door die afsplitsing hadden we te maken met veel marketing- en PR-uitdagingen. De nieuwe naam van het bedrijf was nog niet bekend, maar ondertussen was het wel noodzaak dat onze monteurs naar bij de mensen binnen konden om slimme energiemeters te plaatsen.
Mijn volgende uitdaging vond ik bij L’Oréal. Hier heb ik me jarenlang ingezet voor het uitbouwen van hun digitale marketing, wat destijds nog heel erg in opkomst was.” Hier blijft het niet bij: “Toen ik bij TNS begon, was ik net terug uit Argentinië. Ik heb twee jaar gewerkt in Zuid-Amerika voor 5CA, een agency gespecialiseerd in customer service voor grote tech- en gamingbedrijven. Bij 5CA heb ik de kans gekregen een nieuwe afdeling op te zetten in social media customer service. Nadat ik weer terugkwam in Nederland ben ik terechtgekomen bij TNS. In eerste instantie zou het gaan om het keuzevak media in het derde jaar, maar door omstandigheden kwam het eerste jaar zonder docent te zitten, dus toen heb ik het vak 'tijdelijk' overgenomen en dat beviel, dus zo ben ik blijven ‘hangen’ op TNS.”
Inmiddels staat Annelies alweer vier jaar een paar uur per week voor de klas. Voordat ze bij TNS begon had ze al veel werkervaring opgedaan. “Ik ben begonnen op de Universiteit van Tilburg, waar ik aan de Economische Faculteit heb gestudeerd. Daarna heb ik twee masters gedaan in Strategisch Management en Marketing Management. Vervolgens ben ik begonnen bij Alliander, toen net afgesplitst van Nuon. Door die afsplitsing hadden we te maken met veel marketing- en PR-uitdagingen. De nieuwe naam van het bedrijf was nog niet bekend, maar ondertussen was het wel noodzaak dat onze monteurs naar bij de mensen binnen konden om slimme energiemeters te plaatsen.
Mijn volgende uitdaging vond ik bij L’Oréal. Hier heb ik me jarenlang ingezet voor het uitbouwen van hun digitale marketing, wat destijds nog heel erg in opkomst was.” Hier blijft het niet bij: “Toen ik bij TNS begon, was ik net terug uit Argentinië. Ik heb twee jaar gewerkt in Zuid-Amerika voor 5CA, een agency gespecialiseerd in customer service voor grote tech- en gamingbedrijven. Bij 5CA heb ik de kans gekregen een nieuwe afdeling op te zetten in social media customer service. Nadat ik weer terugkwam in Nederland ben ik terechtgekomen bij TNS. In eerste instantie zou het gaan om het keuzevak media in het derde jaar, maar door omstandigheden kwam het eerste jaar zonder docent te zitten, dus toen heb ik het vak 'tijdelijk' overgenomen en dat beviel, dus zo ben ik blijven ‘hangen’ op TNS.”