Myrthe Boswinkel is een enthousiaste docente Psychologie aan The New School. Haar passie voor psychologie probeert ze te delen in de klas. Ze leidt studenten dan ook graag op een boeiende reis door de menselijke geest.
‘Ik hoop studenten op een leuke manier te laten nadenken over zichzelf en over zichzelf in relatie tot anderen. Ik wil ze laten ontdekken hoeveel psychologie er zit in marketing en communicatie. En daarmee leren ze hoe ze deze kennis en vaardigheden kunnen gebruiken of inzetten als professional.’
Myrthe vertelt over haar ervaring in het onderwijs. ‘Ik heb voorheen trainingen gegeven op het vlak van psychologie. Het lesgeven doe ik nu drie jaar bij TNS’, voegt ze eraan toe. Haar passie voor het vak duidelijk merkbaar door hoe lang zij dit nu al doet. Naast haar werk bij The New School, duikt Myrthe ook diep in praktijkgericht psychologisch onderzoek en coaching. ‘Ik heb psychologie gestudeerd aan de Universiteit van Utrecht en ben afgestudeerd in de richting Arbeid, Gezondheid en Organisatie’, legt ze uit.
‘Naast het lesgeven, houd ik me bezig met psychologisch onderzoek voor de selectie en ontwikkeling. Daarnaast coaching van werknemers met burn-out en long-covid gerelateerde klachten.’
Myrthes enthousiasme voor The New School is duidelijk voelbaar. ‘De sfeer sprak mij aan, de kleinschaligheid, de aandacht voor studenten, de docenten die allemaal naast het lesgeven een functie hebben in het vak dat ze geven en natuurlijk mijn collega’s zelf zijn heel leuk’, deelt ze opgewekt.
Op de vraag wat studenten over haar moeten weten als persoon, licht ze een interessant aspect van haar persoonlijkheid toe. ‘Je kunt bij mij een potje breken, maar ik heb door wanneer je niet oprecht bent’, zegt ze lachend.
In haar vrije tijd heeft Myrthe een breed scala aan interesses. ‘Padellen, wandelen met mijn hond, ik hou van cultuur, films, uit eten, musea, lezen en reizen met vriendinnen of met mijn gezin. Ik ben net terug van een fantastische reis naar Japan.’ Hoewel ze nu aan de voor de klas staat, kan Myrthe zich goed voorstellen hoe het zou zijn geweest als ze zelf student was bij The New School. ‘Jazeker! Ik ben soms jaloers op hoeveel leuker de vorm van de lessen is en dat je geen nummer maar een persoon bent bij TNS’, zegt ze. ‘Mijn studie was inhoudelijk interessant, maar het onderwijs was onpersoonlijker en colleges waren vaak monologen en weinig interactief.’
Met haar enthousiasme, ervaring en empathie blijft Myrthe een inspirerende docente voor zowel haar studenten als haar collega’s aan The New School.
Door: Estelle De Boeck