Bedrijfscommunicatie

Het vak bedrijfscommunicatie is een kernvak van de opleiding. Bedrijfscommunicatie behandelt diverse vormen van communicatie binnen een organisatie namelijk de managementcommunicatie, de marketingcommunicatie en de bedrijfscommunicatie naar verschillende doelgroepen. Vanuit algemene communicatiemodellen en theorieën leer je een een visie te ontwikkelen op de ontwikkelingen in snel veranderende wereld.

We besteden aandacht aan de basis van communicatie; luisteren. Luisteren naar klanten, ervaringen, medewerkers, roddels, zaken die niet benoemd worden en luisteren naar de echte vraag. Theorie wordt afgewisseld met concrete voorbeelden, (team-)opdrachten en discussie. 

Jaar 1

In het eerste jaar krijg je in vogelvlucht een overzicht van de verschillende vormen van communicatie binnen en buiten een organisatie, je krijgt inzicht in factoren die echt van belang zijn bij communicatie. Specifieke aandacht wordt besteed aan online communicatie, social media & technologische ontwikkelingen.
Roel Hooiring
Ik daag studenten uit om zich elke dag te verwonderen, om met een creatieve blik naar vraagstukken te kijken. Ik help je om een je eigen mening te vormen, een visie te hebben op communicatie, je te verplaatsen in een klant, je aannames te valideren en al je competenties te benutten.